Thursday 19 September 2013

Mereka dan sikap mereka

Hampir dua tahun dah kami hidup, makan, tidur, gaduh bersama. Ada juga yang dah kenal dan hidup dah hampir 5tahun. Dah tahu macam ragamnya. Dah tau kalau berak tu taik sapa! (mesti lah taik dayah,hahhaha) Mereka adalah housemate tercinta rose "THE APPPLE KINGDOM". Berkongsi makan minum, bantal dan segala gelak tawa. Semua ahli rumah rose ada 8orang, dan kami adalah the apple family. Ntah dari mana dapat apple family taktau lah. haha. 5orang jurusan undang-undang, seorang jurusan pengajian bahasa, dan 2 orang lagi jurusan BCA. Masing-masing ada ragam masing-masing. Semua bagus dan insyallah Ahli syurga. ngeh3. Nak kenal mereka? haha. jum Rose bagitau perangai masing-masing. 


Nama: Aina Afiyyah Basir (Nana)
Perwatakan: Suka belajar yang melampau-lampau sambil terkurung di dalam bilik dan mempunyai kawan imaginasi bernama Sera. Kami panggil dia si dekan, sebab dia pandai. hehe. Lemah lembut dan masih available :) Orang Jitra sama dengan Rose merangkap carmate, batchmate dan juga roomate.


Nama: Nurul Farhana bt Suhaimi (Quh)
Perwatakan: Dialah princess dirumah kami, drama queen, dan juga Ainul mardiah. (tiga serangkai) Fanatik dengan 2PM dan mempunyai personaliti yang menarik dan mempunyai satu patung pisang yang sangat besar atas katilnya. hahaha. Juga available, kalau nak ngorat kena kuat pi masjid baru dia nak. (geng gosip rose)


Nama: Hidayah Jalaludin (Dayah)
Perwatakan: Gila nak mati budak ni, perangai dia suka ambil laptop rose bila ada masa terluang, kawan gaduh rose, dan dia suka sangat cubit-cubit rose sebab geram. Kalau takda dia  rumah sunyi dan kalau rose takda dia rindu. hahha. ambik kau dayah. Penghibur rumah dan juga perangai gila-gila. Dayah, not avaiable dah berpunya.  (ha, geng gosip rose.)


Nama: Azira Nurul Husna (Azira)
Perwatakan: Azira gila-gila juga perangai dia, kalau datang mood dia okay, gelak aje, kalau mood tak okay dia diam. Boleh kata wanita melayu terakhir la. tapi kalau dia dah marah, mampus orang tu. Elok ja dia fire! haha, Rajin menghafal dan soal single atau tak. Rose tak berapa sure lagi. dia otw kot.


Nama: Farah Azaliya Mahadi (Azaliya)
Perwatakan: Selalunya orang akan gerun dengan dia, sebab dia mempunyai personaliti yang bold. Juga dikenali sebagai Wanita berpedang di dalam bag, namun disebalik semua tu, dia juga agak manja. hehe. Jenis yang cool selalu. Single? haha. tanya lah sendiri.


Nama: Amalina Harun (Ama baby)
Perwatakan: Okay ama ni lemah lembut, putih gila macam anak cina. Dia minum soya setiap hari. Rose panggil dia baby sebab dia comei dan lembut macam baby, tapi sepanjang dua tahun ni, nampak juga perubahan dia, kadang2 dia pandai juga menjawab. best to describe her Putih gebu. (paling putih la). Konfirm single. tapi tak berminat nak berpunya buat masa ni. gituu!


Nama: Athirah Azizan (Tirah)
Perwatakan: Katanya dia pendiam, tapi untuk rose ada time dia diam and ada time dia suka sangat gelak, tirah ada personality yang bubbly sebab dia suka giggle and happy ceria selalu ja selalu. Juga seorang lemah lembut. (princess like) masih single. hehe. 


Nama: Nur Atiqah Rosli (Rose)
Perwatakan: gedik-gedik sikit! hahhaa

So semalam buat makan-makan keluarga sedikit. Makan steamboat di Johnnys. Kenyang sungguh. hehhe. Spend masa bersama. seperti last sem kan. sebab hidup dalam satu rumah, kita kena kuatkan siraturrahim. Have each others back. Together we go up together we go down. Masalah selisih faham kadang-kadang ada, mesti ada, tapi semua dapat diselesaikan dengan baik. sama-sama dah besar kan.Janji cakap terus terang kan. Terima kasih Allah sebab bagi kawan-kawan yang baik-baik.









Ps/: macam selalu Husaini kena jadi camera man kami. ikut aje kemana-mana. hahaha. thank you for that!

No comments:

Post a Comment