Saturday 4 May 2013

Teluk Intan

"Menara Condong Teluk Intan atau dikenali sebelumnya sebagai Jam Tinggi dibina pada 1885 
untuk menjadi tangki air sekiranya berlaku kemarau dan juga berperanan sebagai penentu
waktu “Time Keeper” penduduk bandar Teluk Intan, Perak. Pada asalnya, bangunan ini dibina menegak oleh arkiteknya, Leong Choon Cheong namun ianya mula condong setelah berlaku banjir besar pada tahun 1889 dan 1895."

Today's visit is to Teluk Intan. Why? haha. Must I give the reason. Paham-paham sapa lagi duduk teluk intan. Rose melawat orang juga berkenalan dengan orang-orang baru. hehe. Dah lama gila tak pergi tengok Menara condong, kat atas tu rose dah bagitau sedikit dan sebanyak history bangunan ni kan. Tak tahu pulak boleh masuk ke dalam menara, rose siap naik ke atas. Rose datang dengan housemates. Perjalanan pulak panjang, sebab dari highway nak masuk teluk intan lama pulak. Cekang bijik mata dibuatnya. haha. Then balik daripada TI teman si Quh beli phone baru kat Low yat. Kaler pink galaxy note 2 dia. seronok budak tu kan. haha.









ps/: Thank you makcik layan rose baik-baik dan juga masak untuk kami yang kelaparan petang tadi :) Making new relationship between another family. Moga Allah kekalkan hubungan kali ini. Amin

No comments:

Post a Comment